Witamy kolejnego partnera Kwit.pl! Sklep ToTu otwiera się online!

Drodzy Użytkownicy!

Ostatnio informowaliśmy o metamorfozie Kwit.pl w innowacyjną platformę internetową, która oferuje możliwość otworzenia własnych e-delikatesów. Odkąd media obiegła informacja o nowej funkcjonalności serwisu spotkaliśmy się z dużym zainteresowaniem, przede wszystkim ze strony lokalnych przedsiębiorców branży spożywczej. Okazało się, że tego typu miejsce było potrzebne i w efekcie pozyskaliśmy pierwszego Klienta!

Z przyjemnością przedstawiamy Wam sklep spożywczo-monopolowy ToTu z Krakowa! Od dziś zrobicie w nim zakupy również online!



Tylko pięć prostych kroków dzieli Was od zrobienia zakupów online!

1. Zarejestruj się na stronie www.totu24.net.

2. Skomponuj swój własny koszyk dodając do niego interesujące Cię produkty.

3. Wybierz rodzaj płatności.

4. Określ formę dostawy (odbiór w sklepie, dostawa sklepu w okolicy bądź kurierem). Koszt dostawy już od 4,90 zł na terenie Krakowa!

5. Wybierz ramy czasowe, w których chcesz otrzymać albo zgłosić się po zakupy.

GOTOWE!




Kwit.pl na tle światowych gigantów e-handlu

Zgodnie ze starym porzekadłem, aby firma osiągnęła sukces powinna od samego początku działalności mierzyć się z liderami danej branży. Na czele światowego rynku e-commerce od kilku lat bez wątpienia jest Amazon, Google Express oraz Instacart. Wszystkie niestety na chwilę obecną nie oferują swoich usług w Polsce. Jak wypada na ich tle Kwit.pl?

Amazon (Fresh&Prime Pantry)
Cena:

1. Prime Pantry: obowiązkowe jest członkostwo klubowe, które kosztuje $99 rocznie, dodatkowo każde “pudełko” w ramach “Prime Pantry Box” wynosi $5,99.

2. Fresh: przy zakupach powyżej $35 dostawa gratis, dodatkowo dochodzi koszt opłaty członkowskiej (Prime Membership).

Dostępność:

1. Prime Pantry: Cały obszar Stanów Zjednoczonych włączając Hawaje oraz Alaskę.

2. Fresh: Obszar Seattle, Północna i Południowa Kalifornia, Nowy Jork.

Sposób dostawy: Bezpośrednio do domu poprzez dostawcę lub dron. W niektórych regionach możliwy jest także odbiór osobisty w określonych punktach.

Zaopatrzenie: Własne bądź poprzez określonych dostawców.

Opis: Firma Jeffa Bezosa jest znana w Polsce głównie ze swoich magazynów i…dyskusji na temat warunków pracy panujących w tych miejscach. Nic w tym dziwnego, ponieważ Amazon zatrudnia w naszym kraju rzeszę ludzi, a niestety nie oferuje swoich usług, co przekłada się na spore zainteresowanie mediów i stawia firmę w mało korzystnym świetle. Jednakże wracając do sedna sprawy warto skupić się na dwóch typach usług: Fresh oraz Prime Pantry. Obie posiadają podobny charakter dostaw: “same-day” oraz “early-day” (tego samego dnia albo najpóźniej następnego poranka). Innowacyjność Prime Pantry polega na tym, że konsument robiąc zakupy wypełnia produktami swój “box”, przy czym widzi na bieżąco ilość wolnego miejsca obok opisu każdego produktu (np. pozostało 15%). System skrzynek jest o tyle korzystny, że użytkownik płaci wyłącznie $5,99 za koszt pudełka, więc dostawa jest niezależna od czynników takich jak odległość od miejsca zamieszkania, czy też waga asortymentu. Targetem tej usługi są głównie osoby kupujące w sieci asortyment z długim terminem przydatności do spożycia tj. proszki do prania, płyny do kąpieli itp. Czy istnieją wobec tego jakieś minusy? Z pewnością zaliczymy do nich skomplikowany i niewygodny system opłat oraz ograniczona baza produktowa (niektóre przedmioty można zamówić tylko, jako dodatek do stałych zleceń).



Z kolei Amazon Fresh nastawiony jest na asortyment o krótkim terminie spożycia. W jego ofercie znajdziemy szereg świeżych produktów od koperku po egzotyczne owoce. Klienci w wygodny sposób mogą składać zamówienia przez cały tydzień od godziny 6 rano do północy. W przypadku wyboru opcji dostawy do dwóch godzin jest ona całkowicie bezpłatna, zaś do godziny użytkownik musi zapłacić $8. Dużym plusem z pewnością jest także dbałość o wysoką jakość oferowanych produktów. Analizując amerykańskie blogi zajmujące się “testowaniem” e-sklepów zauważyliśmy, że Amazon stara się faktycznie zasłużyć na swój przydomek “fresh”, co widać na poniższym zdjęciu.



Od nas firma Jeffa Bezosa bezapelacyjnie otrzymuje duży plus za innowacyjne rozwiązania technologiczne. Jako pierwsza firma na świecie zamierza wprowadzić w 2015 roku dostarczanie zamówień za pomocą zaprogramowanego drona (Amazon Prime Air), który bezpośrednio z magazynu zabiera towar i “wysyła” pod dom klienta. Mało tego! Dzięki innemu urządzeniu, Amazon Dash, już teraz skanując kod produktu lub wymawiając jego nazwę jesteśmy w stanie skompletować nasz e-koszyk spożywczy w zaledwie kilka minut i bezpośrednio zrobić zakupy bez użycia komputera, czy też innego urządzenia mobilnego.



Instacart

Cena: $3,99 za dostawę w dwie godziny, $5,99 za dostawę w godzinę przy minimalnym zamówieniu $35. Możliwe są także nieograniczone bezpłatne dostawy, przy koszcie każdorazowym koszcie zamówienia powyżej $35 i uiszczeniu opłaty abonenckiej wynoszącej $100 za rok.

Dostępność: Stany Zjednoczone (Atlanta, Austin, Boulder, Boston, Chicago, Denver, Houston, Los Angeles, New York City, Philadelphia, Portland, San Francisco, San Jose, Seattle, Washington, DC.)

Sposób dostawy: Bezpośrednio do domu poprzez dostawcę pozyskanego poprzez proces crowdsourcingu.

Zaopatrzenie: Sklepy znajdujące się w okolicy.

Opis: Instacart w odróżnieniu od Amazona nie ma własnych magazynów, sterowników, czy też samochodów ciężarowych. Firma opiera się na działaniu tzw. “personal shopperów”, czyli osób które po otrzymaniu zamówienia kupują w okolicy określony towar i dowożą go pod drzwi odbiorcy. Aby zostać takim dostawcą wystarczy być wyłącznie osobą pełnoletnią i posiadać własne auto. Rozliczanie odbywa się na podstawie prowizji od wartości i ilości zrealizowanych zamówień oraz czasu dostawy (rekord to 12 minut!). Instacart tym samym współpracuje z wieloma lokalnymi sklepami, co przekłada się na zróżnicowaną i bogatą ofertę asortymentu. Użytkownicy serwisu poza szybkością dostaw cenią sobie również w tej firmie także profesjonalą obsługę klienta. Poza starannym zapakowaniem zakupów, konsumenci mogą korzystać także z pomocy wirtualnego konsultanta, który w przypadku wątpliwości doradzi, jakie produkty wybrać do swojego koszyka. Plusem jest także prosty i czytelny wygląd witryny, dzięki czemu nawet laik poradzi sobie ze zrobieniem e-zakupów. Jedyną negatywną rzeczą, którą dostrzegliśmy jest brak respektowania kart lojalnościowych oraz bonów. Jest to dosyć duże uchybienie, ponieważ robiąc codziennie zakupy można stracić wiele punktów konkursowych, czy też innych profitów wynikających z przywiązania klienta do marki.



Google Express

Cena: W okresie testowym pierwsze trzy miesiące są za darmo. Z kolei roczne członkostwo kosztuje $95, a w przypadku opcji abonamentowej wynosi $10 miesięcznie (przy minimalnym zamówieniu $15).

Dostępność: Stany Zjednoczone (regiony: San Francisco, Peninsula, San Jose, Wschodnie Los Angeles, Manhattan, Chicago, Boston and Washington, DC).

Sposób dostawy: Bezpośrednio do domu (przez całą dobę).

Zaopatrzenie: Sklepy partnerskie posiadające swoje placówki stacjonarne tj. Costco, Target, Toys “R” Us.

Opis: Google Express (dawniej Google Shopping Express) pozyskał rzeszę klientów, dzięki swojemu eksperymentalnemu programowi ekspresowych dostaw. Usługa przez pierwsze pół roku była darmowa, bez minimalnej wartości zamówienia, co zaangażowało konsumentów w ten projekt. Niestety obecnie członkostwo jest płatne, ale i tak jego cena jest konkurencyjna w stosunku do wyżej opisanego Amazona, z którym de facto firma prowadzi otwartą walkę o rynki zbytu. Google Express działa w bardzo prosty sposób. Klient dodaje do koszyka produkty dostępne na stronie, składa zamówienie i oczekuje na dostawę tego samego dnia (a teraz nawet w nocy!). Niewątpliwie na plus zasługuje fakt, że użytkownicy mają honorowane karty stałego klienta oraz mogą płacić chociażby bonami. Z kolei dużym minusem jest brak dostępności świeżego asortymentu (tylko produkty długoterminowe) oraz mało precyzyjne okna dostawy zamówień (brak konkretnej godziny tylko określone przedziały czasowe). Gigant z Mountain View stara się także funkcjonować w zgodzie ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, dlatego wszystkie zakupy starannie pakuje w opakowania przyjazne środowisku.



Kwit.pl

Cena: Członkostwo jest bezpłatne, zaś koszt dostawy uzależniony jest od polityki danego sklepu dostępnego na platformie (od 0zł do 16zł)

Dostępność: Polska (regiony określone poprzez dostępność określonych sklepów).

Sposób dostawy: Odbiór osobisty w sklepie bądź bezpośrednia dostawa do domu (m.in. kurierem, czy też poprzez Pocztę Polską).

Zaopatrzenie: Sklepy partnerskie dostępne na terenie całej Polski.

Opis: Kwit.pl, należący do spółki Saving Cloud, cechuje się prostym i nieskomplikowanym designem. Użytkownik po wpisaniu kodu pocztowego wybiera po opisie określony sklep. Następnie dodaje produkty do koszyka, składa zamówienie i odbiera je przeważnie tego samego dnia. Zdecydowanym plusem jest bezpłatne członkostwo oraz bogaty wybór ponad 123 000 produktów (w tym świeże, bio, art. zwierzęce, czy też unikatowe art. własnej produkcji). Wartą uwagi opcją jest także możliwość dzielenia się tzw. “publicznymi koszykami”, czyli tematycznymi zestawami artykułów spożywczych, które mogą tworzyć przepis albo imprezowy niezbędnik. Co więcej platforma pozwala na monitorowanie zmian i wahań cen w ciągu ostatnich 30 dni (wraz z opcją powiadomień), dzięki czemu można w prosty sposób zrobić najtańsze zakupy online. Jedynym minusem pozostaje niezbyt duża ilość dostępnych sklepów. Jednakże Kwit.pl planuje w najbliższym czasie kolejne wdrożenia i integracje, w tym także, z lokalnymi sklepami!




NOWOŚĆ! Kupuj najtaniej online i otwórz własne e-delikatesy!



Drodzy Użytkownicy!

Słuchając Waszych opinii i sugestii postanowiliśmy usprawnić oraz wzbogacić nasz serwis o dodatkowe funkcje. Efektem przemian jest metamorfoza Kwit w platformę internetową, która zrewolucjonizuje polski rynek e-spożywczy. Czego możecie się spodziewać?

Kwit.pl nadal pozostanie idealnym miejscem do robienia wirtualnych zakupów. Będziecie mogli wciąż śledzić bieżące oferty marketów, porównywać ceny produktów i kupować je najtaniej online. Usprawniliśmy nasze funkcjonalności i design tak, aby uniknąć problemu braku zamienników, czy też niepełnej oferty.

W nowej wersji skupiliśmy się również na poszerzeniu bazy sklepów oraz asortymentu. Absolutną nowością jest możliwość rozpoczęcia działalności w formie online! Mianowicie od teraz dosłownie każdy, nawet najmniejszy sklep, będzie mógł otworzyć swój internetowy odpowiednik na naszej platformie. Będziemy zapraszać do nas Wasze okoliczne sklepy osiedlowe, tak abyście mogli zrobić zakupy przez Internet i otrzymać je jeszcze tego samego dnia, czy to pod drzwi, czy przy drodze z pracy. Zakupy przez Internet nigdy wcześniej nie były aż tak szybkie, proste i przyjemne!

Platforma do prowadzenia sklepów spożywczych, to absolutna nowość na polskim rynku e-commerce. Jesteśmy w stanie przenieść każdy sklep do sieci, w zaledwie jeden dzień. Za rozsądną cenę dostarczymy pełen pakiet narzędzi od domeny, przez zdjęcia aż po opisy produktów! Sprzedawcy otrzymają od nas dodatkowo specjalne urządzenie do drukowania zamówień, a całość będzie obsługiwana przez zintegrowany system dostaw.

Mało tego! Zależy nam na wspieraniu lokalnych sklepikarzy i promowaniu polskiej przedsiębiorczości, dlatego oferujemy także pomoc marketingowo-PR’ową! Każdy kto zdecyduje się założyć swój sklep na naszej platformie, w zależności od wybranej oferty, otrzyma dopasowany do potrzeb pakiet reklamowy. Zamierzamy przeprowadzać zarówno działania offline w postaci chociażby ulotek i unikatowych toreb promocyjnych, jak i działania online takie jak kampanie Google AdWords, czy też reklamy YouTube. Od teraz dosłownie każdy bez dużych nakładów finansowych i bez specjalistycznej wiedzy o branży e-grocery może przenieść swój biznes do sieci i zwiększyć przychody, które będzie można na bieżąco monitorować w prostym w obsłudze panelu administracyjnym.

To nie koniec nowości! Kwit.pl ewoluuje w zupełnie nowy wymiar rzeczywistości, jako pierwsza tego typu platforma w Polsce! Wraz z wprowadzanymi zmianami zależy nam przede wszystkim na wspieraniu małych i średnich przedsiębiorców z naszego lokalnego rynku. Sieciówki korporacyjne wbrew pozorom nie mają najniższych cen. Poza tym są napędzane ogromną machiną marketingową i dążą do całkowitej ekspansji, co prowadzi do bankructwa wielu sklepikarzy, dla których jest to walka z wiatrakami. Chcemy coś zmienić w tym temacie, a przede wszystkim pomóc i umożliwić nawet mikroprzedsiębiorcom otworzenie w niezwykle prosty i tani sposób własnego sklepu online.

Sprawdź już teraz i otwórz własne e-delikatesy!

Dziękujemy, że jesteście z nami!

Z pozdrowieniami,

Zespół Kwit.pl :)




Czy wiesz ile tracisz na codziennych zakupach spożywczych?

W ciągu ostatnich miesięcy na półkach sklepowych możemy zaobserwować duże zmiany cen. Wpływ na to miał oczywiście okres wakacyjny, w którym ceny wielu regionalnych oraz sezonowych warzyw i owoców poszły w dół, zaś innych w górę. Jednakże na rynku da się zauważyć także obecną strategię cenową przedsiębiorstw.

W gospodarce rynek dostał chwilowej zadyszki. Firmy nie mają przedmiotów, które mogłyby poddać optymalizacji kosztów, trudniej także o zwiększenie sprzedaży przy rosnącej konkurencji, więc często taka sytuacja doprowadza do wzrostu cen. Doświadczenie oraz dane sprzedażowe z ostatnich lat pozwalają przewidzieć reakcje klientów w takich sytuacjach. Aczkolwiek w ostatnim czasie zmienił się rynek i konsumenci coraz częściej sięgają po porównywarki cenowe, które odkrywają bez skrupułów wszystkie karty i wskazują, gdzie jest po prostu najtaniej. Ponadto wraz z ewaluowaniem branży spożywczej do sfery online rozrosły się fora stanowiące główne źródło opinii konsumenckiej o produkcie oraz na potęgę powstają kolejne e-markety prześcigujące się w cenach, które Polacy pokochali. Świadczą o tym ostatnie dane wskazujące na to, że w Polsce e-FMCG stanowi już prawie 6% PKB. Chwilowy wpływ popularności e-commerce? Raczej początek nowej ery w sferze zakupów!

Przeprowadźmy wobec tego test. Stworzymy typowy e-koszyk spożywczy, w którym ulokujemy najczęściej kupowane produkty ostatniego miesiąca. Nasze zakupy będą składać się z następujących towarów:

*Naturalna woda źródlana marki Nestle Aquarel; 1,5 L

*Mleko Łaciate UHT 2%; 1L

*Kawa mielona Maxwell House; 250g

*Olej Kujawski; 1L

*Pieczywo lekkie Wasa 7 zbóż; 140g

*Zioła prowansalskie Prymat; 10g

*Dżem z czarnej porzeczki Łowicz; 280g

*Płatki Kangus Nestle; 250g

*Zupa Żurek Winiary; 51g

*Nektar z czarnej porzeczki Hortex; 1L

*Herbata czarna Yellow Label Lipton; 50g

*Kinder Czekolada Ferrero; 100g

*Baton Lion Nestle; 43g

W naszym koszyku znalazło się łącznie 13 produktów, które jak już zostało wspomniane zostały wybrane na podstawie rankingu najpopularniejszych produktów zeszłego miesiąca. Części z nich nie było na stanie sklepów, które zostały objęte badaniem, dlatego w miejscu żółtych kółek wprowadzono ich zamienniki- były one najbardziej zbliżone cenowo i opisowo do docelowego produktu. Warto także dodać, że badanie zostało także przeprowadzone na terenie Warszawy. Oto efekt porównania koszyków w najpopularniejszych sklepach na platformie internetowej Kwit.pl :

Jak widać na załączonym obrazku na podstawowych, codziennych zakupach pierwszego użytku jesteśmy w stanie zaoszczędzić nawet 8 zł, co w przybliżeniu daje ok. 0,62 zł oszczędności na każdym produkcie. Kwota nie wydaje się robić diametralnej różnicy, ale należy jeszcze raz zaznaczyć, że to są CODZIENNE zakupy. Wobec tego w skali miesiąca różnica może wynieść nawet kilkaset złotych, co można wyraźnie odczuć w portfelu. Z badania wyłączyliśmy MarketBio.pl, ponieważ ten sklep specjalizuje się w sprzedaży głównie produktów ekologicznych. Wobec tego porównanie takiego typu byłoby nieobiektywne.

W jaki sposób uniknąć zatem takiej sytuacji, którą opisujemy powyżej? Przede wszystkim warto na samym początku się zastanowić czego właściwie potrzebujemy aby nasze zakupy były jak najbardziej przemyślane. Pozwoli to nam oszczędzić nie tylko pieniądze, ale i czas. Dlatego niezbędnikiem powinna być zakupowa lista. Ponadto w przypadku wirtualnych zakupów warto korzystać z niezależnych z porównywarek cenowych zarówno pojedyńczych produktów, jak i całych koszyków. Dzięki takiemu rozwiązaniu czarno na białym będzie widoczne, który market w danym momencie oferuje najtańsze zakupy. Poza tym warto także zapisać się na powiadomienia o cenach, które oferuje chociażby serwis Kwit.pl. Są to wirtualne doniesienia o zmianach cen konkretnych towarów oraz ich promocjach.


ABC zakupów spożywczych, czyli jak kupować z głową!

A – analityczne myślenie to jest to!

Podstawowym błędem popełnianym przez konsumentów jest brak dokładnie zaplanowanych zakupów. Zamiast wylistować jeszcze w domu niezbędne produkty to większość osób chaotycznie wyrusza do danego supermarketu. Na takie posunięcie tylko czekają sklepy, których klienci są narażeni na uleganie wpływom wielu zabiegów marketingowych i sprzedażowych. Nie od dziś wiadomo, że rozkład towarów oraz ustawienie alejek nie jest przypadkowe. Co więcej statystyki mówią same za siebie. Bez dokładnie sprezycowanej listy nieświadomie dorzucamy do koszyka więcej zbędnych towarów, co niepotrzebnie zwiększa nasze wydatki.

Nasza rada: Przed zakupami warto dokładnie przemyśleć i spisać, co tak naprawdę jest bezwzględnie potrzebne. Dopiero z taką uprzednio przygotowaną listą “niezbędników” najlepiej udać się do supermarketu. Nasze zakupy wówczas będą przemyślane i unikniemy nadwyżki oraz zbędnych wydatków. Ponadto w przypadku zakupów online istnieje możliwość stworzenia wirtualnego koszyka (listy), do którego można wrócić w danym czasie.

B – bo najtaniej jest w sieci!

Nie bez powodu w Polsce coraz częściej mówi się o e-grocery. Pojęcie będące jeszcze jakiś czas temu wyrażeniem egzotycznym dziś jest na ustach wielu osób. Otóż supermarkety szturmem przenoszą się do sieci. Coraz więcej klientów ceni możliwość odbioru gotowych zakupów albo ich bezpośrednich dostaw prosto do domu. W badaniach opinii doceniana jest przede wszystkim oszczędność czasu oraz właśnie wspomnianych pieniędzy! Produkty są często dużo tańsze, a konsument nie traci swoich profitów korzystając chociażby z punktów lojalnościowych. Ponadto w sieci istnieje możliwość porównanywania koszyków między sklepami, dlatego jesteśmy w stanie wybrać najlepszą z możliwych ofert.

Nasza rada: Rób zakupy w Internecie i korzystaj z porównywarek cenowych. Zapewni to maksimum korzyści, przy jednoczesnym minimum wysiłku. Sklepy dbają o jakość oferowanych usług i przykładają dużą wagę do m.in. świeżości dostarczanych produktów. Co więcej kilka miesięcy temu została zaktualizowana ustawa dotycząca ochrony praw konsumentów w sieci, dlatego nie ma już praktycznie żadnych racjonalnych obaw, które mogłyby powstrzymywać przed kupowaniem online.

C - często znaczy źle

Nie warto chodzić często na zakupy. Praktycznie większość standardowych produktów spożywczych wystarczy nam przynajmniej na tydzień ze względu na swoją długoterminowość (cukier, sól, nabiał itd.). Wyjątek może stanowić jedynie świeże pieczywo i artykuły jednodniowe tj. świeże soki. Należy wobec tego wybrać konkretne dni, w których “ruszymy na łowy” z listą niezbędników (patrz punkt A). Ewentualnie zachodzić do pobliskiego sklepu wyłącznie po asortyment z krótką datą spożycia. Najlepiej kupować w myśl zasady: raz, a porządnie. Warto w takim wypadku zwrócić uwagę na ofertę reklamową poszczególnych sklepów, które często sprzedają w tzw. “wielopakach”. Dla przykładu kupując dwa opakowania sera, trzeci otrzymujemy gratis. Ponadto cena za większą ilość jest dużo niższa tzn. bardziej się opłaca kupić 5kg cukru niż jego kilogram - wystarczy porównać.

Nasza rada: W domowym kalendarzu należy zaznaczyć dni, w których planowane będą zakupy. Najlepiej żeby był to dzień wolny od pracy, aby uniknąć zbędnego pośpiechu mogącego wywołać błędne podejmowanie decyzji. Analogicznie do punktu A warto posiadać przy sobie listę potrzebnych produktów i kierować się według niej. Warto zapoznać się także z aktualną ofertą sklepów i zwrócić uwagę na bieżące katalogi promocyjne.

RSS

Bądźcie na bieząco z informacjami w Kwit.pl, link do naszego kanalu RSS znajdziecie tutaj.

Facebook

Twitter